VELKOMMEN TIL ODSHERRED MUSEUMSFORENING
Foreningen er en uafhængig, lokal forening, der samarbejder med

Odsherreds Museum (del af Museum Vestsjælland) og andre foreninger og interessenter om kulturhistorie i Odsherred.
Du kan melde dig ind her.

____________________________________________________

NY UDSTILLING PÅ MUSEET

Tirsdag  den 27. juni kl. 15.00 åbnes udstillingen "Det skider vi på!"
Udstillingen handler om personlig hygiejne dengang badeværelser med vandskyllende toiletter ikke var alment udbredt.
Det er en udstilling uden berøringsangst. Det vises, at der også stod natpotter i stuen og i soveværelset, og der fortælles i tekst, fotos og med originale genstande om dengang, da toiletbesøg  og personlig hygiejne ikke var en privat foreteelse bag lukkede og låste døre.

Læs mere på museets hjemmeside her

Se invitation til åbning her

MEDLEMSDAG
Lørdag den 1. juli kl. 13.00 til 16.00 inviterer vi alle medlemmer til medlemsdag, hvor der vil være rundvisning på museet, herunder oldtidsværkstedet og udstillingerne. Desuden skal vi på en rundvisning i museumshaven og se på alle de mange planter og endelig vil vi orientere om "Arkæologi i børnehøjde".
Mød op til et par hyggelige timer, hvor vi også serverer kaffe, the og kage.

BUSTUR TIL DANMARKS BORGCENTER I VORDINGBORG
Onsdag den 27. september inviterer vi til en heldagoplevelse på Danmarks største kongeborg med spændende fortællinger om borgen, kongerne og magten i middelalderen. Tillige skal vi se en flot særudstilling med ca. 2000 unikke genstande udlånt fra Hedeby-museet.
Tilmelding og betaling skal ske senest torsdag den 31. august.
Læs mere her.