I pinsen er der masser af oplevelser i Anneberg Kulturpark
Det skrev vi om i vores sidste nyhedsbrev, men vi fik ikke det hele med. Der er også live jazz.

Kopi-af-Jazz-dage-i-Anneberg-Kulturpark
Anneberg Kulturpark har lavet en perlerække af koncerter, der rammer Festsalen, når Jazzdage i Anneberg Kulturpark fyrer startskuddet af med hele to koncerter i pinsen og 6 andre koncerter i maj/juni.

Jazzdage er tilrettelagt i samarbejde med Knud Skriver, en af drivkræfterne bag Nykøbing/Rørvig Jazz Festival.

Køb billetter her
Søndag den 23. maj kl. 15 til 17.30
Blonde Bass kalder sig een del bass ensemble og een del vokal ensemble. Tilsammen udgør de tre kontrabassister Ida Hvid, Kristin Korb og Helle Marstrand en unik trio, der i skiftende roller mellem melodistemme, harmonier, percussion og bas gange tager publikum med på et lydeventyr af jazz standards, akapella ballader, originale kompositioner og 3-stemmige korarrangementer. Et helt igennem underholdende og medrivende show.
blond bass 2
SkriverKvintetten
Mandag den 24. maj kl. 14.00 til 16.00
SkriverKvintetten blev etableret i 2016, og udgøres af Knud Skriver - trommer, Niels W. Knudsen - bas, Niels Oldin - tenorsax, Ole Matthiessen - piano, og Jens Søndergaard - altsax. Det er med et repertoire fra de store amerikanske jazz komponister samt fortolkninger af både svenske folkeviser og danske sange, at kvintetten bevæger sig gennem Main Stream Jazz og Bebop. Energisk spilleglæde, leveret i sprøde swing, bossa og latin rytmer.
Men husk nu endelig også at besøge os i "Brandstationen"

Vi holder ”åben Brandstation” bemandet med aktive medlemmer fra Odsherreds Kulturhistoriske Foreningen.
Her kan du og din familie få en kulturhistorisk snak, spille gamle familiespil, gætte en tipskupon og måske endda vinde en præmie.
Vores medlem Erland Jensen afholder kl. 11 rundvisning i Grønnegården, hvor han fortæller om stedets fortid, nutid og fremtid.