Gratis teaterbilletter til de hurtige

”Zorro og Den Forbudte Sombrero” tirsdag den 31. august kl. 18
Af helt uransaglige grunde har vi fortsat 13 usolgte billetter. Bestyrelsen er i sommerhumør og har besluttet at forære alle billetterne til medlemmerne efter først-til-mølle princippet.
Dem, der allerede har købt, får pengene tilbage, hvis de kontakter formanden.

Så har du lyst til en god gratis teateroplevelse i Holbæk Museumsgård – så tilmeldt dig straks her, hvorefter du får besked, om du er en af de heldige.

Du kan læse om forestillingen og de praktiske foranstaltninger her
En venlig henstilling fra formanden:

Besøg vores lokale museer

Hvor har det været en dejlig sommer indtil nu. MEN-MEN det kniber gevaldigt med gæster på vores lokale museer. Det vil være en stor hjælp, såfremt du besøger Odsherred Museum, hvor den rigtig gode særudstilling om Missilet fra Lumsås netop nu vises. Mere lokalt kan en udstilling ikke blive – og det er det, vore medlemmer har efterspurgt.
Bak også op om Malergården og Kunstmuseet i Asnæs – og tag gerne et par venner med.
Husk at du som medlem kom­mer gratis ind i Odsherred Museum og kun betaler ½ pris de to andre steder.
Husk også at deltagelse kræver tilmelding og ”køb” af billet her. Din billet er gratis og du skal helt ned i betalingsfeltet, hvor ”Medlem af Odsherred Museumsforening = O kr. ” står.

Arkæologi i Børnehøjde

I skolernes sommerferie afvikler vi familieaktiviteten Arkæologi i Børnehøjde suppleret med rundvisninger. Arkæologi i Børnehøjde” er en aktivitet, hvor børn og voksne prøver at være arkæologer. Du går med metaldetektor, du prøver at ”solde” jord og graver efter gamle ting i en lille sandkasse. Vi viser og fortæller om fund, vore egne amatør­arkæologer har gjort.
Det sker to sted i kommunen:
Museumshaven 20201014 C
P-pladsen ved Dragsholm Slot, Dragsholm Allé, 4534 Hørve onsdag den 28/7 kl. 11-15.

Dragsholm Slot er indbegrebet af Odsherred og Danmarks ældste verdslige hus.
Du kan også deltage i et kulturhistorisk løb.
Vi er stolte af at skulle afvikle Arkæologi i Børnehøjde i disse historiske rammer.
Vores medlem Erland Jensen afholder kl. 11.30 og 13.30 rundvisning i slotsparken, hvor han fortæller om stedets historie.
Der er ingen tilmelding og det er gratis at deltage for foreningens medlemmer, så mød blot op.
Den gamle brandstation i Anneberg Kulturpark, Annebergparken nr. 28 V, 4500 Nykøbing Sj. onsdag den 4/8 kl. 11-15.

Anneberg Kulturpark er altid et besøg værd og her sker hele tiden nyt. Ud over at deltage i Arkæologi i Børnehøjde kan du og din familie få en kulturhistorisk snak, spille gamle familiespil m.v. – og måske endda vinde en præmie.
Du kan også deltage i et kulturhistorisk løb.
Vores medlem Erland Jensen afholder kl. 11.30 og 13.30 rundvisning i Grønnegården, hvor han fortæller om stedets fortid, nutid og fremtid.

Ren Natur

Odsherred Kommune har tilsluttet sig projekt Ren Natur og tilbyder foreninger og frivillige grupper at deltage i at holde Odsherred ren - og tjene en skilling (3.000 kr.) til foreningskassen. Bestyrelsen syntes, det er en fremragende idé. Dels fordi det flyder med affald mange steder i kommunen og dels fordi vi tror, at vi er mange i foreningen, der er ærgerlige over, at vores dejlige kommune fremtræder sådan.

Desværre har medlemsinteressen været meget lille for at deltage i projektet Ren Natur. Såfremt der ikke kommer flere tilmeldinger indenfor den næste uge, deltager foreningen ikke i dette gode initiativ.
Så syntes du også, at det er en god ide - og kunne du tænke dig at give en hånd med - så send en SMS til Kjeld Jensen på tlf. 52241999 eller en mail.
Nyvang 1
Kør-selv-tur til Oplevelsescenter Nyvang i Holbæk onsdag den 15. september
Vi har i år erstattet foreningens traditionelle bustur med en kør-selv tur.
Vi har valgt Oplevelses­center Nyvang fordi vi tror, at mange af vore medlemmer endnu ikke har besøgt stedet og naturligvis fordi det ligger tæt på.
Nyvang er et fantastisk sted – hvor vi lidt ældre får et tilbageblik til barndom­mens land.
Arrangementet til blive omtalt i et senere nyhedsbrev, men du kan læse om det her og allerede nu tilmelde dig.