Nu lysner det

Det er ikke kun årstidsmæssigt, at det lysner – det gør det også med hensyn til Coronaen. Samfundet åbner, og vores hverdagsliv vender mere og mere tilbage.
Derfor har vi sammen med de andre museumsforeninger under Museum Vestsjælland vovet at købe en teaterforestilling hos Holbæk Teater. Vi byder derfor vore medlemmer i teatret på Holbæk Museum – se nedenfor.
Men selv om vi går imod mere normale tider, så har bestyrelsen dog alligevel valgt at erstatte årets traditionsrige bustur med en kort kør-selv-tur. Den går til Andelslandsbyen Nyvang onsdag den 15. september. Når vi vælger at gøre dette, er det fordi vi ikke ønsker at samle 50 medlemmer i en bus i flere timer – selv om vi må forvente, at alle er vaccineret til den tid. Indbydelsen udsendes i et senere nyhedsbrev – men reservér allerede nu datoen.
For foreningen ser det også lyst ud rent økonomisk. Vi har netop modtaget yderligere 10.000 kr. i støtte fra Odsherred kommune til opbygning af nye faciliteter i Anneberg Kulturpark. Det er et stort skulderklap og ikke mindst en anerkendelse af foreningens arbejde.

Kulturhistorisk skovtur i Sonnerup Skov

Søndag den 9. maj 2021 kl. 09.30-12.30
Sonnerup
”Mennesker skabte skoven” med pensioneret skovfoged Kjeld Jensen.
I september 2020 besøgte vi den østlige del af Sonnerup Skov – nu besøger vi den vestlige del. Glæd jer til den 4 km. lange gåtur i den smukke forårsskov. Sonnerup Skov er en særegen naturperle med enkelte fortidsminder. Kom og hør om levende fortidsminder m.v.
Vi anbefaler at alle bærer mundbind.
Turen er gratis for medlemmer af Odsherreds Kulturhistoriske Forening. Gæster betaler kr. 75. Børn under 12 år deltager gratis.
Det er muligt at blive medlem eller at betale sit medlemskontingent på mødestedet.
Læs mere og tilmeld dig her

Teaterforestillingen ”Zorro og Den Forbudte Sombrero

Tirsdag den 31. august 2021 kl. 18 til ca. kl. 21
Zorro_1920x1080_21-22
Holbæk Teater fortsætter succesen med sommerteater i Holbæk Museums gårdhave og viderefører traditionen med en skør og skæv udgave af en kendt klassiker. Denne gang er det Zorro, der kommer under Flemming Jensens kærlige behandling.
Prisen pr. billet er kr. 175. Vi har kun 20 billetter, så tilmelding foregår efter først-til-mølle-princippet.
Læs mere og tilmeld dig her