Corona virus
Så er vi i gang igen – og vi tager selvfølgelig alle de forholdsregler, der skal sikre en forsvarlig og smittefri afvikling af vores aktiviteter.
Se alle aktiviteterne i andet halvår her

Som tidligere annonceret har bestyrelsen besluttet, at vi vil søge fonde for at kunne igangsætte nye aktiviteter. Det er derfor glædeligt, at Nordea-Fonden har støttet foreningen med 42.000 kr.
Beløbet skal blandt andet bruges til en lukket biltrailer til brug for Arkæologi i Børnehøjde rundt om i kommunen.
Stor tak til Nordea-Fonden.

Anneberg Kulturpark
Bestyrelsen er meget glade for at kunne fortælle, at vi fremover vil flytte en del af vore aktiviteter til Anneberg Kulturpark, ligesom bestyrelsen fremover vil afholde sine møder her. Vi vurderer, at Anneberg Kulturpark bliver helt central i udviklingen af Odsherred, herunder ikke mindst formidlingen af Odsherred – og vi ønsker, at Odsherred Museumsforening er med i forreste række.

Mabon 2020
indrømmet, det ser ikke ret dansk ud og det er det da heller ikke. Mabon betyder efterårsjævndøgn på gælisk.
Fra nu af og indtil den 15. august i år kan interesserede børn og voksne hver tirsdag og fredag fra kl. 11-13 lave deres eget drikkekrus/kop af ler i det nye krearum i Anneberg Kulturpark.
Det er gratis og det er vores aktive medlemmer, der bemander aktiviteten.

Når du har lavet dit lerkrus, bliver det brændt i Kunstkollektivet 8B i Unnerød. Kruset får du så udleveret den 20. september ved en event på Anneberg Strandeng (der hvor Sankt Hansbålet normalt er) hvor en 5 meter lang glødende keramikovn åbnes, og ca. 200 glødende krus tages ud. Det skal vi fejre med noget i vores krus.

Sammus – Danske Museumsforeninger
Følg med i, hvad der rører sig Danmarks mange museumsforeninger.
Du kan læse sammenslutningens nyhedsbreve her

Sammenslutningen er en landsdækkende organisation af foreninger, der driver eller støtter kulturhistoriske museer med videre i Danmark.
Formålet er at styrke og udvikle det folkelige engagement til gavn for museerne. Desuden at synliggøre de betydelige folkelige kræfter bag de danske museer og sikre museumsforeningerne indflydelse på den aktuelle og fremtidige kulturpolitik. Endelig at sikre et inspirerende samarbejde mellem museumsforeningerne i ind- og udland.

Der er masser af oplevelser med Museum Vestsjælland.
Du kan læse om dem her