(Husk også at tjekke aktivitetskalenderen og aktiviteter på vores Facebook)

Teaterforestillingen ”Zorro og Den Forbudte Sombrero
Tirsdag den 31. august 2021 kl. 18 – til ca. kl. 21

Holbæk Teater fortsætter succesen med sommerteater i Holbæk Museums gårdhave og viderefører traditionen med en skør og skæv udgave af en kendt klassiker. Denne gang er det Zorro, der kommer under Flemming Jensens kærlige behandling.
Vi har sammen med de andre museumsforeninger under Museum Vestsjælland købt en hel aftenforestilling af Holbæk Teater. Herved opnår vi en klækkelig rabat på billetprisen.

Aftenens program:
En velkomstdrink (et glas kølig rosévin) som står klar ved ankomst.
Velkomst ved museumsdirektør Eskil Vagn Olsen
Introduktion til aftenens forestilling ved teaterleder og skuespiller Brian Kristensen. Brian spiller selv med i aftenens forestilling.
Se og oplev forestillingen “Zorro og Den Forbudte Sombrero”.

Det praktiske:
Man sørger selv for transport til museet. Der er stole til alle.
Medbring selv hynde og tæppe – det bliver du glad for, når aftensolen går ned bag tagene.
Medbring også regntøj, men lad paraplyen blive hjemme (den stjæler udsynet).

Pris pr. billet kr. 175, der skal indbetales på konto 0537-0000743933 straks efter tilmelding på ods.kult.hist.for@gmail.com
Vi har kun 20 billetter, så tilmelding foregår efter først-til-mølle-princippet. Du får snarest en mail fra os, hvis du er en af de 20 heldige.

Studiekredse
I 2021 opretter vi studie­kredse for interesserede medlemmer.
Det er blandt andet målet at skabe større interesse for og viden om vores kulturhistorie, herunder lokalhistorie og lokalområde.
Vi ser studiekredse som en spændende og inkluderende måde at udvikle foreningen.

Nye muligheder for aktive medlemmer
i 2021 etablerer vi to nye grupper for medlemmer, der vil være aktive i foreningen, nemlig Eventgruppen og Udstillingsgruppen.
Eventgruppen er en tænketank for foreningens udadvendte aktiviteter. Udstillingsgruppen skal stå for vores løbende udstillinger.
Såfremt du ønsker at deltage – eller på anden måde vil være med til at udvikle foreningen – så skal du kontakte Joan Almgren på telefon 25465656 eller ods.kult.hist.for@gmail.com

Corona virus
Vi tager selvfølgelig alle de forholdsregler, der skal sikre en forsvarlig og smittefri afvikling af vores aktiviteter.
Da situationen stadig ikke er stabil, forudser bestyrelsen, at det kan blive nødvendigt med hurtige ændringer af planlagte aktiviteter. Vi vil bestræbe os på at informere deltagerne direkte, MEN må bede alle medlemmer om at følge med her på hjemmesiden eller på foreningens facebookside. Her lægger vi alle ændringer m.v.

Sammus – Danske Museumsforeninger
Følg med i, hvad der rører sig Danmarks mange museumsforeninger.
Du kan læse sammenslutningens nyhedsbreve her
Sammenslutningen er en landsdækkende organisation af foreninger, der driver eller støtter kulturhistoriske museer med videre i Danmark.
Formålet er at styrke og udvikle det folkelige engagement til gavn for museerne. Desuden at synliggøre de betydelige folkelige kræfter bag de danske museer og sikre museumsforeningerne indflydelse på den aktuelle og fremtidige kulturpolitik. Endelig at sikre et inspirerende samarbejde mellem museumsforeningerne i ind- og udland.

Der er masser af oplevelser med Museum Vestsjælland.
Du kan læse om dem her